Klimatyzacja samochodowaklima

Oferujemy następujące usługi z zakresu serwisu klimatyzacji

  • Okresowe przeglądy układu
  • Dezynfekcja odgrzybianie ozonowanie
  • Napełnianie recykling czynnika
  • Wymiana oleju kompresora
  • Naprawa regeneracja sprężarek
  • Naprawa przewodów
  • Konserwacja
  • Test szczelności podciśnieniowy i ciśnieniowy z wykorzystaniem azotu
  • Komputerowa diagnostyka elektronicznego układu klimatyzacji

W dzisiejszych czasach praktycznie wszystkie modele samochodów posiadają fabrycznie montowaną klimatyzację. Duża część z nich wyposażona jest w systemy klimatyzacji elektronicznie sterowanej, na przykład climatronic. W takich przypadkach klimatyzacja pracuje niemal bez przerwy. Częste używanie klimatyzacji pomaga utrzymać ją w dobrej kondycji oraz pozwala na osiągnięcie dużej sprawności działania. Niestety poza wszystkimi swoimi zaletami, klimatyzacja posiada kilka „mankamentów”. Jednym z podstawowych jest stopniowe zanieczyszczanie całego układu nawiewów oraz parownika. Rozwijają się tam różnego rodzaju drobnoustroje takie jak grzyby, roztocza lub bakterie, które mogą być przyczyną nieprzyjemnego zapachu, złego samopoczucia. Przy prawidłowym korzystaniu z klimatyzacji większość dolegliwości jak katar czy złe samopoczucie (objawy podobne do przeziębienia) może być właśnie skutkiem obecności wspomnianych mikroorganizmów.

Jak często należy wykonywać przeglądy klimatyzacji?

Klimatyzator samochodowy traci 75% swej wydajności chłodzenia powietrza, gdy w układzie krąży połowa wymaganej ilości czynnika chłodniczego. W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu.

Czynnik krążący w układzie klimatyzacji samochodowej nie służy jedynie do schładzania powietrza, ale jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki, w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub gruntowna naprawa.

Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody połączeniowe. Część wilgoci zatrzymuje i odfiltrowuje osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po ok dwóch latach pracy. Oznacza to, że serwis klimatyzacji samochodowej powinno się wykonywać co dwa lata.

Prawidłowa obsługa okresowa polega  głownie na dokonywaniu przeglądów obejmujących:

  • Sprawdzenie działania i wydajności układu
  • Kontrolę szczelności układu, z próbą próżniową celem osuszenia układu
  • Wymianie / z recyklingiem / czynnika chłodniczego w ilości wagowej wg. wskazań producenta, wraz z uzupełnieniem oleju
  • Kontrole wzrokową całości układu klimatyzacji